horseprincess

Alla inlägg under december 2010

Av rebecca norrman - 12 december 2010 01:29

Hejsan, dan har varit bra.

Först va jag på ekeby o ledde en timme, sen en timme i vilsta för delfinerna hade extratränging.. :)

Sen skyndade jag mej att hitta en pyjamas och så stack jag till lisa n vid kvart i 5 för vi skulle ha PPP med gula. :) ( PPP = pyjamas, pyssel o pizza )

Sen så gick alla hem och amanda gick hem näst sist alltså före mej vid halv 11 och jag gick vi typ kvart över 12 ! :D

Pappa mötte mej på vägen för jag vågade inte gå helt själv ;p

Nu ska jag sova för imorgon måste jag upp vid 9 :O ! (eller det blir ju idag)   :s

 

    

  

 

Natti ♥     //horseprincessY

Av rebecca norrman - 10 december 2010 20:12

Hejj :D

Skolan,

ah, de finns inge o säge.. De vill jag inte snacka om :/

Men nu, nu sitter jag o lina och moffar lite godis.

Hihi, har inge att skriva..

Orkar inte känns som om jag ska börja gråta vad jag än skriver.

Skriver imorgon om jag hinner..

Hare bra,          //horseprincessY :(

Av rebecca norrman - 10 december 2010 08:16

Godmorgon! :D

Skönt med fredag! :)

Nu är jag klar med kemi inlämningsuppgiften och min julsaga så nu är det bara engelskan som vi ska ha nästa vecka kvar.. Och ett litet matte prov men be blir nog inte så svårt.. :)

Nu har jag fixat mej och det är typ en halv timme tills jag ska gå till bussen så vet inte vad jag ska göra.. Var lite snabbare idag tydligen ;)

Idag kommer han me.......... vad han nu heter, han överlevde i alla fall andra världskriget och idag ska han komma och berätta för oss hur det var.

Åh, jag känner på mej att jag kommer gråta en aning :(

 

Nu ska jag gå ner o sätta mej framför tv:n ett tag.. :p

Skriver ikväll, hare bra så länge :D     

//horseprincessY

Av rebecca norrman - 9 december 2010 21:28

Jag fattar inte vad lina menar när hon säger :

- Becca, ditt leende säger mer än tusen ord ;)

Haha, ah hej i alla fall..  :3

Nu är jag hemma från den roligaste gången på ridningen i år.. :D

Vi körde körst lite fotboll och sen hela havet stormar ! ;D

 

Skolan:

*Idrott

*Matte ( fast här gjorde vi kemi provet, som det känns som att det gick   på... )

*Lunch

*Engelska

*Matte

*B-språk

typ.. :p

 

Nu ska jag göra klart inlämningsuppgiften på no:n som jag ska lämna in imorgon.. :o


     

Bäst.. §

 

Ha de braa.   //horseprincessY

Av rebecca norrman - 9 december 2010 06:22

Hej,

hinner inte skriva så mycket för då kommer jag missa bussen.

Idag är väl kemi provet det ända jobbiga, o engelskan..

Skriver ikväll, måste dra..

Hare :)                                           //horseprincessY

Av rebecca norrman - 8 december 2010 22:36

Nu ska jag gå o lägga mej,

efter att jag har tagit bort sminket o fixat lite. :p

Om jag känner mej själv rätt så kommer det att ta typ en timme till innan jag kommer i säng.. :o

Aja, nattinatti

 

  

 

sov sött :*    //horseprincessY

Av rebecca norrman - 8 december 2010 21:35

Hej igen :D

Nu har lina åkt och jag sitter fortfarande o pluggar..

(Sanna ettan på vg är fel) jag smsar dej :*

Ah men i alla fall, nu orkar jag snart inte plugga mer på den här jävla kemin, kemi suger ! :o

Bara jag får g blir jag nöjd ;)

 

           

 

Nu ska jag,, ah det vet jag inte vi får väl se..

Men hare bra,

Kramaar                           //horseprincessY

Av rebecca norrman - 8 december 2010 17:01

Hej :)

Nu sitter jag o lina hos mej och plugga för fullt till no provet imorgon..

Skoldagen har varit bra, förutom att alla verkade typ sura.. :o

Ah, men annars så :)

lektionerna,

*idrott

*dd

*lunch

*so

*engelska

Tänk att imorgon är det torsdag... Vad veckan gått snabbt :o   

Men nu vill jag ha jullov! 

Aja, nu måste vi fortsätta med vårt pluggande..  

 

Till dej sanna,

1. Kunna förklara gupp och period i ett periodiskt system? :)

Svar: Ämnen i samma grupp har samma antal valenselektroner.

Ämnen i samma period har samma egenskaper, t.ex alla kan vara magnetiska eller leda ström.

2. Ge exempel ur grupperna alkalimetaller, halogener och ädelgaser? :)

Svar: Alkalimetaller, t.ex litium, natrium, kalium o.s.v

Halogener, t.ex flour, klor, brom o.s.v

Ädelgaser, t.ex helium, neon, argon o.s.v

3. Veta hur en jonförening bildas? :)

Svar: En jonförening bildas när en metall och en ickemetall går ihop. Grundämnen i grupp 18 reagerar inte alls med andra ämnen. Grundämnen i grupp 17 och 1 reagerar lätt med andra ämnen.

4. Kunna förklara med ord och bild hur en jonförening bildas? :)

Svar: En jonförening är när en metall och en ickemetall slås ihop.

Jonförening  t.ex

        (Na)            (Cl)

(Bild, som du har i din bok)

Natrium släpper ut 1 e-

Klor tar upp den

En reaktion sker..... elektronen övergång

Na-atomen avger e- och klor atomen tar upp e-. Båda atomerna har uppnått ädelgasstruktur.

5. Kunna skriva en enkel reaktionsformel utifrån jonföreningen? :)

Svar: t.ex

Na+  +  Cl-  =  NaCl

 

//horseprincessY

Om mej ! ♥


RebeccaAnnaMargaretaNorrman! ♥

Klicka på visa presentation om ni vill veta mer om mig ;) ♥

Ställ en fråga , vad som helst ! :D ♥

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Gästbooooken ! ♥

Denna blogg handlar om mig! ♥

Titta dom här bloggarna oxå ! :D ♥

Sök i bloggen

Annat tal ?

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards